Українська література  8 клас

 Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання , надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта elenakarpenko1996@gmail.com

Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber






Термін виконання завдань 28.09.2020 – 10.09.2020



30.09.2020

Тема: Маруся Богуславка

1. Опрацювати паданий матеріал.

 Одна з найтрагічніших сторінок нашої історії – набіги на українські землі татарських орд. Кримські й турецькі ринки були переповнені українськими бранцями. «Уся Україна, - писав історик М. Грушевський, - саме повітря її наповнилося невольницьким плачем, який нині ще бринить і плаче ще у наших піснях».

         Перлиною українського епосу є дума «Маруся Богуславка».Існує більше десяти варіантів її, один із них записаний в першій половині 50-х років ХІХ ст. від кобзаря Ригоренка.

         Дума про Марусю Богуславку відтворює ті часи, коли український народ боровся проти турецьких і татарських загарбників, які спустошували міста й села, гнали в неволю наш народ. Це була тяжка доба України.

         Маруся Богуславка – легендарна українська героїня ХVІ – ХVІІ століття. Це узагальнений образ жінки-полонянки, у якому втілено високі патріотичні почуття. Дума є художнім вимислом, основаним на дійсних фактах. У ній замальовується доля вродливих полонянок, котрі, як зафіксовано в літописах та усних переказах, часто ставали дружинами турецьких вельмож, навіть султанів (як Настя Лісовська, Роксолана). Вони, як відомо, мали вплив на політику, тому могли зважитись на патріотичні вчинки, подібні описаним у думі. Маруся символізує тих, хто залишає Україну не за власним бажанням, але все ще має міцний звязок із землею своїх предків


2.Прочитати думу " Маруся Богувлавка" у підручнику на сторінці 46- 48

3. Виконати літературну вікторину в гугл класі.





30.09.2020
Національна капелла бандуристів України. Жанрова  своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум.


1. Переглянь уважно відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=6ilv0g8u-5U




2. Прочитати у підручнику ст 50-58





Термін виконання завдань 06.04.2020 – 24.04.2020



19.05.2020

Контрольна робота № 6

 Н. Бічуя, В .Дрозд, Ю. Винничук, В. Чемерис

Відповідь на поставлене запитання



1. Запишіть питання в зошит.
2. Дайте відповідь на запитання.

1. Доведіть тезу, що образ Юлька Ващука на початку повісті є неоднозначним. У яких епізодах він справжній, а коли  - фальшивий? Відповідь підтверджуйте цитатами. Н.  Бічуя "Шпага Славка Беркути"

2. Поясніть, чому конюх  Степан почав порушувати " особливі стосунки" із Шепталом і ставитися до нього так само, як до всіх інших коней. В. Дрозд " Білий кінь Шептало"

 3. У творі Ю. Винничук "Місце для дракона" всі герої розуміють, що суспільство морально хворе. Чому в князівстві ніхто не наважується змінити порядки на краще?

4. Чому автор починає розповідь зі згадки про завтрашню дуель? Що викликає у вас усмішку під час розповіді про неї? В Чемерис " Вітька + Галька, або повість про перше кохання" 





14.05.2020

Тема Література рідного краю

Василь Іванович Діденко

1. Перейди за посиланням та переглянь відомості з біографії письменника

http://uahistory.com/topics/famous_people/3872





 2.     У робочий зошит склади хронологічну таблицю біографії письменника


Василь Іванович Діденко народився 3 лютого 1937 р. в місті Гуляйполі Запорізької області в сім’ї механізатора. Коли хлопцеві виповнилося 10 років, батьки переїхали на Херсонщину в село Гаврилівну Іванівського району. Злипня 1950 року по березень 1958 р., поки батьки не повернулися до Гуляйполя, біографія В. Діденка булапов’язана з Вінничиною. Працювати Василь розпочав дуже рано: причіплювачем, помічником комбайнера, різноробочим.
Як поет, В. Діденко заявив про себе віршем «Я – 15-річний капітан», що з’явився в газеті «Вінницька правда» 1953 року, коли хлопець навчався в дев’ятому класі.
Добрим словом відгукнулися про вірші поета М.Стельмах, М.Рильський, В.Сосюра,                  В. Симоненко.
Закінчив В. Діденко філологічний факультет Київського університету у 1959 році. Був на журналістськійроботі.
Найбільшу славу Діденкові принесла пісня «Надолині туман» (муз. Б. Буєвського). За порівняно коротке життя (поет відійшов у Вічність 13 квітня 1990 року) вінвидав 13 книг бентежно-хвилюючої лірики (а в архіві поета – не одна сотня неопублікованих віршів).
Його лірика хвилює нашу душу, бо вона зігріта милосердям рідкісно   доброго і чутливого серця. Таким людям, як Василь Іванович, мабуть, нелегко живеться на світі. Бо вони не вміють лицемірити, хитрувати, вірять лише у чистоту людських стосунків, не можуть себе протиставити світу байдужості. Можливо, тому так рано  вони закінчують свій життєвий шлях і йдуть у небо. Про таких говорять: «Не зорі падають із неба – зірки йдуть у небеса».
Здається, що справжнє визнання   неперевершеної поезії В.І.Діденка прийшло уже після його смерті. З метою увічнення пам’яті поета, його ім’я присвоєно районній бібліотеці нашого міста, пісня «На долині туман» внесена до шкільної програми для вивчення напам’ять, друкуються збірки творів, ми з вами проводимо уроки літератури рідного краю, де згадуємо дивака із таврійських степів -  В.І.Діденка.

Зі статті-спогаду Миколи Сома.
У Спілці письменників України і досі говорять, що про Василя Діденка не можна писати серйозно. Ой шановні мої побритими! Ви ще не знаєте Діденка, бо й себе іще не вивчили достоту. Навітьні сном ні духом не можете знати того, що я думаю про вас – часто смішних і незбагнених у вічних пошуках вірної Музи і незрадливої  слави.
Нас багато, а вінбув один. Він був настільки один, що навіки залишиться ось таким:
• до смерті закоханим ліриком;
• бідним і невгамовним, але гордим сином України;
• веселим розбишакою і ворогом усіх дзеркал;
• автором геніальної пісні «На долині туман».
Творчість:

«Зацвітай, калино» (1957), «Під зорями ясними» (1961), «Заповітна земля», «Степовичка» (1965), «Дивосвіти любові»(1969), «Дзвонять конвалії» (1975), «Берізка» (1975), «Мережки сонця» (1976), «Вродливий день» (1979), «Червоний вітер» (1982), «Дзвінка фонетика» (1984), «Дивокрай» (1987), «Рання ластівка» (1988).

 3.     Прочитай вірші,  перейди за посиланням "кОЛИ ТЕПЛО ВЕРТАЄТЬСЯ", "КРАЙ ГОРОДУ ВИШНІ БІЛІ",  А ДОЛИНІ ТУМАН"







12.05.2020

Тема: Позакласне читання Валерій Шевчук «Панна квітів».



1. Переглянь відео про багатогранну діяльність митця 






2. У робочий зошит склади хронологічну таблицю біографії за матеріалом сайту https://ukrclassic.com.ua/katalog/sh/shevchuk-valerij/1369-valerij-shevchuk-biografiya

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


3. Прочитай  Валерій Шевчук «Панна квітів»






05.05.2020

Тема: Валентин Чемерис "Вітька + Галька, або Повість про перше кохання"



ВИВЧАЄМО творчість Валентина Чемериса






2. У робочий зошит склади хронологічну таблицю біографії за матеріалом підручника, сторінки 

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)

3.   Запам*ятай!!

Теорія літератури:

Комічне — від грецького слова "комікос" — смішне. У сучасному вжитку цей термін є родовим поняттям для означення різноманітних відтінків смішного, все, що може викликати сміх, — об'єкт комічного.

Гумор  —доброзичливо-глузливе ставлення до чого-небудь, спрямоване на викриття. Фізична або вербальна дія, яка має на меті розсмішити. Поняття гумору ґрунтується на спостережливості та аналітичності мислення, тому бути в доброму гуморі - бути спостережливим та мислити філософськи - підмічати єдність та боротьбу протилежностей в межах однієї сутності.

Сатира (лат. satira, від satura — суміш, усяка всячина) — особливий спосіб-художнього відображення дійсності, який полягає в гострому осудливому осміянні негативного.

Іронія( від гр. удавання) - це прихована насмішка над явищем чи особою, про які говорять у позитивному чи навіть у захопленому тоні, маючи на увазі зовсім протилежне з метою насмішки над цим( явищем чи особою).



Художній образ - це узагальнена і разом з тим конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, що створена творчою уявою митця. Мета образу: передати загальне через одиничне, не наслідуючи дійсність, а відтворюючи її.


4. Прочитай гумористичну повість Валентин Чемерис "Вітька + Галька, або Повість про перше кохання" 

Після прочитаної повісті виконай завдання!!!

07.05.2020

5. Написати у робочий зошит  характеристику головних героїв твору.

6. Підготуватися до контрольної роботи  починаючи з письменниці Ніни Бічуя.





23.04.2020



ВИВЧАЄМО творчість Юрія Винничука



1. Переглянь відео про багатогранну діяльність митця 




2. У робочий зошит склади хронологічну таблицю біографії за матеріалом підручника, сторінки 254- 257

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)



3. Запиши у робочий зошит визначення: повість- казка


Що таке повість-казка?
     Повість-казка - це авторський твір, з чарівним сюжетом, довгою історією і великим числом казкових героїв, яких не існує в реальному житті.
   Повість-казка приклади: "Вінні-Пух" Алан Мілн, "Малюк і Карлсон" Астрід Ліндгрен, "Пригоди Чиполліно"  "Місце для дракона" Юрія Винничука 
   Повість-казка ставить перед читачем більш складну задачу, ніж просто казка: на прикладі вигаданої ситуації автор пропонує читачеві розібратися в людських відносинах, навчитися розрізняти погане і хороше в характерах і вчинках героїв. Повість-казка, з одного боку, створює уявний світ, а з іншого боку, розповідає про світ реальний. Поєднання казковості і реалістичності і визначає специфіку цього різновиду літературної казки.


4. Прочитай  повість - казку  «Місце для дракона» у підручнику на сторінці 258-275

28.04.2020

5. Після прочитаного твору виконай завдання у робочий зошит. Самоперевірка підручнику на сторінці  278-279 завдання виконати письмово (13-22).

6. Склади план до прочитаного твору.

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)









ВИВЧАЄМО творчість Володимира Дрозда

16.04


1. Переглянь відео про багатогранну діяльність митця    https://www.youtube.com/watch?v=RF2R30BdPAs




2. У робочий зошит склади хронологічну таблицю біографії за матеріалом підручника, сторінки 242- 245

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)

3.  Прослухай оповідання «Білий кінь Шептало»  https://www.youtube.com/watch?



21.04.2020

4. Прочитай оповідання «Білий кінь Шептало» (сторінка 245-247)

5. Виконай у робочий зошит тест.

Тестове опитування за оповіданням (В.Дрозд)

1. Епіграфом до твору В. Дрозд обрав слова:
а) Е. Ремарка;
           б) Р. Рільке;            в) О. Пушкіна;        г) П. Загребельного.

2. Якої шкоди завдав підпасок коню?
а) Поранив ногу;
                                                           б) вибив око;       
 в) поранив шкіру на спині;                                      г) обпік худобу.

3. Робота, яку недолюблював виконувати білий кінь:
а) перевозити гній;
                                           б) орати поле;        
в) їздити до міста;                                             г) катати малий дітей у святкові дні.

4. Якого кольору був Шептало, коли повернувся додому після вільної прогулянки?
а) Сірого;
                      б) білого;                      в) вороного;                       г) чорного.

5. За Шепталову сваволю Степан називав його:
а) ледачим зіллям;
                                                       б) старою клячею;
в) лиходієм;
                                                                     г) хитрим стрибунцем.

6. Мати білого коня працювала у:
а) селян, обробляючи землю;
                                    б) цирку, розважаючи публіку;
в) фермера;
                                                                        г) лісника.

7. Вирвавшись на волю, кінь Шептало побіг:
а) до лісу;
                                                             б) понад берегом річки, по мілинів;
в) вздовж проїжджої частини дороги;
       г) додому.

8. Стукіт копит коня порівнювався із:
а) гуркотом на небі;
                                    б) рухом поїзда по залізничній колії;
в) звуком дятла, який перебував на стовбурі дерева;
       г) музичним тактом.

9. Предки Шептала:
а) були спортивними конями;
             б) виступали в цирку;
в) возили конів;
                                        г) брали участь у військових подіях.

10. На думку Шептала, головне, що дано білим коням, так це:
а) спритність;
   б) кмітливість;     в) розум;    г) вміння поводити себе з людиною.

11. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був:
а) брикливим і жорстоким;
                                          б) байдужим до всього;
в) принциповим і водночас відповідальним;
         г) покірним і роботящим.

12. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
а) Важке коняче життя;
                                        б) дідів і прадідів;
в) майбутню його красу, силу і велич;
               г) необхідність якісного харчування.
       
6Скласти інформаційне ґроно щодо характеристики образів героїв твору.
(Степана та Шептала)

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)











Опрацьовуємо теоретичні відомості

                               Біографія Ніна Бічуя  перейдіть за посиланням.



Бічуя Ніна Леонідівна

  • Запишіть біографію Ніни  Бічуя в зошит хронологічною таблицею.
 (Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту.)


  •  Прочитати повість "Шпага Славка Беркути"



У вашому підручнику повість "Шпага Славки Беркути" знаходиться на сторінці 221-242



Після прочитаної повісті виконайте завдання. 



  • Виконай тест.  Свій результат в кінці текту сфотографуйте і надішліть на електронну пошту або Viber.




          Виконати разнорівневі завдання 

  • Записати відповіді в робочий зошит. Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту або Viber.


1.У  який  період  Ніна Леонідівна  працювала у Львівському театрі юного  глядача?
А. 1975- 1984 рр.
Б.1974-1985 рр.
В.1975-1985 рр.
Г.1975-1986 рр.
2. Останні  двадцять років  Ніна  Бічуя  займається 
А. перекладом з німецької;
Б. перекладом з болгарської;
В. перекладом  з чеської;
Г. перекладом  з польської.
3. Як  починається   повість?
А.Був вечір.  Звичайний  вечір з   першим ,дуже  раннім  і  дуже  лапатим  снігом..
Б. Був вечір.  Звичайний  вечір з   першою  заметіллю…
В. Був вечір.  Звичайний  вечір з   першим  морозом ,який  щипав дітей…
Г. .Був вечір.  Звичайний  вечір з   першою хуртовиною, яка не  вщухала  довгі  години…
4.Кого  з  героїв  повісті  характеризує  ця  цитата :» Хлопець шматує папір,  шпурляє геть олівці,  а  потім знову  знаходить -  червоний,  синій,- малює  коней синіх  з  червоними  гривами,  і   в  тому  полум’ї  раптом  чує  музику, якої  не  дарували  струни. Може  , не  такий уже  він  поганий? Просто  музика  буває  різна
А. Стефко  Вус.
Б. Юлько  Ващук.
В.Славко  Беркута.
Г. Андрій  Лопух.
5.Назвати  героя , якого любило  теля,  сонце  і  баба?
А. Стефко  Вус.
Б. Юлько  Ващук.
В.Славко  Беркута.
Г. Настка Вус.
6.»  Ноги  ставали   міцнішими,  пружніли  м’язи , і вже  не  доводилося  весь  час  думати:як добре великим  і сильним – їх  ніхто не  штовхає… Мама потім  не  могла  ніяк повірити, що  хлопець сам  себе  вилікував…» Ці  слова – характеристика…
А. Юлька  Ващука
Б.Андрія Лопуха
В.Стефка  Вуса
Г.Славка  Беркути.
7.Назвати  місто , яке   так описано в   повісті:  « … І  попливло місто  із схилів  Княжої  гори,  як  ріка рушило  на  долини  і  пагорби, убрало  їх  у  каміння. У  чорні  брами на   Ринковій  площі  вступають  у  дивних  шатах горожами.  В  аптеці  на  Ставропігійській у  мідному  важкому начинні  товче сухі  зіллиська,  схожий на  ченця аптекар. Вулицею  котиться  віз із  оббитими  колесами…»
А.Київ
Б.Чернівці.
В.Львів
Г.Ужгород.
8. Про яку  рису  характеру  Юлька  Ващука наголошується  у   таких словах Славка  Беркути: «  Із  Юльком  сперечатися  - все  одно, що кам’яну  брилу  на  дуель  викликати, він на  своєму  стоятиме, хоч би  й  не  мав  рації»
А .гордість.
Б. мужність.
В. доброта.
Г. впертість.
9.» І  коли  він  помітив  сльози  на  синових  очах, то відвернувся, ніби  йому обов’язково   треба було  відвертатися, скидаючи плащ, і  син  зрозумів, що  батько ставиться  до  нього,як  до  дорослого  не хоче  бачити його  слабкості». До  якого героя повісті можна  віднести  ці слова
А.Славка  Беркуту.
Б.Стефка Вуса.
В.Юлька  Ващука.
Г. Андрія  Лопуха.
10.Якого  героя схарактеризовано такими словами  з тексту : « …  соловей –розбійник  з нашого двору. Стою  та  дивуюсь:  чому ти  такий добрий  став, у  дворі хлопчаків мало що не ломигає , а  тут над  сорокою  розчулюється! Метаморфоза»
А.Андрія  Лопуха
2. .Юлька  Ващука.
В. Славка  Беркуту.
Г. Стефка Вуса.
11. Назвіть  розділ,  в  якому розповідається  про  розмову Славка  Беркути  з тренером , який прагне дізнатися  причину пропусків  занять  з  фехтування хлопцем.
А. « Також  о другій  голині  дня»
Б. «Напередодні»
В. «Тоді  була  п’ятниця»
Г.»Два по   два  - чотири»
12.Відшукайте  проблему, якої  не  порушено  у повісті Ніни  Бічуї «Шпага  Славка  Беркути»
А. збереження життя  дитини;
Б. віра  у  свій талант;
В. самовдосконалення і  самореалізація  дитини;
Г. відповідальність людини  за  свої вчинки.

            Установіть  відповідність
13. Установіть  відповідність.
 Герой                                                   Вчинок
1.Славко Беркута                   А. Рятує сороку з  переламаним  крилом.
2.Стефко  Вус                         Б. Страждає через невіру однокласників
3.Юлько  Ващук                    В.Вірить  у  невинність  Беркути.
4. Лілі   Теслюк                     Г. В  міліції  називає чуже  прізвище  замість  свого.
                                                 Д. Не  боїться   пити  вино  на  вулиці.

14.Установіть  відповідність
Проблема                                                                       Герой
1.Відсутність  повноцінного спілкування                 А. Лілі Теслюк
   з дорослими                                                              Б. Стефко  Вус
2.Пртистояння брехні і правди                                  В.Юлько  Ващук
3.Самотність  дитини                                                  Г.Славко  Беркута
4.Віра  у  свій  талант                                                  Д.Андрій Лопух

15.Установіть  відповідність
    Герой                                                     Цитата  з  твору
1.Славко  Беркута              А. «Ноги ставали міцнішими , пружніли  м’язи , і  вже   
                                                 не  доводилося весь  час  думати: як добре
2.Стефко  Вус                          великим  і  сильним - їх  ніхто не штовхає…»
3.Лілі  Теслюк                   Б. «  …Теля любило …..Сонце  гріло, баба                             
4.Юлько  Ващук                розказувала казки. Сонце  любило …. , і баба
                                      любила ….»
 В. «Вона  й  сама  не  довго  ображалася, що  її переставали слухати  і  розпитувати про знімання  в  розпитувати про знімання  в  кіно. Мугикала пісеньки на  уроках,носила  в  клас  паяца з великим червоним  ротом.»
  Г.»…малює коней  синіх  з червоними  гривами, і  в  тім
  полум’ї раптом чує музику, якої не  дарували струни.»
 Д. «  У школі  надто багато дітей, я просто не встигаю
 приглянутися до їхнього кольору»

      Завдання  відкритої  форми  з короткою  відповіддю

16.Назвіть  жанр твору»Шпага  Славка  Беркути»  у  визначенні  самої  авторки?


17.Вкажіть рису характеру  Юлька, яка була  домінуючою?


18.Назвати героя, про якого говориться у  цій  цитаті  з  тексту:  « І  від  лагідного  батькового  руху, від  ласкавого  «мій  хлопчику» …   раптом відчув себе  сильним  і  здатним  довести  власну  правоту. Бо  ж  могло бути інакше.  Бо  тато  міг також  сказати:  « Один раз повірили –досить. Досить.»














Термін виконання завдань 12.03.2020 – 03.04.2020

Опрацювати біографію Олександра Довженка.

 Прочитати "Ніч перед боєм"

Цікаві факти з біографії Олександра Довженка


      Написніть на це посилання       https://www.youtube.com/watch?v=BKmcZb3pChY



«Ніч перед боєм»:  




 Ви можете прочитати твір  "Ніч перед боєм" за посиланням  текстзавантажити pdf 
   або у своєму підручнику.


Після прочитаного твору виконайте завдання.

1.    Літературна гра «Так чи ні»
  1.      Петро Колодуб - Герой Радянського Союзу, знаменитий командир. 
  2.     Подія, про яку розповів командир своїм побратимам перед боєм, відбулася на Дніпрі. 
  3.    Савка – дідусь років семи десяти, з підстриженою борідкою.
  4.    Солдат перевозили через річку на великому плоті.  
  5.  Платон та Савка засуджували відступ вояків. 
  6.    Троянда обіцяв дідам повернутися, щоб дати відсіч німцям. 
  7.    Платон та Савка після відступу наших солдатів переправили через річку й німців. 
  8.  Іван Дробот був внуком Платона Півторака. 
  9.    Петро Колодуб всі ці роки сердився на діда Платона за його відверті слова. 
  10.   Після війни Колодуб зустрівся з Платоном. 


Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту або Viber


2 Тести 
Тренувальні тестові завдання
за твором Олександра Довженка «Ніч перед боєм»

1. За жанром твір О. Довженка
А   кіноповість
Б   оповідання
В   новела
Г   балада
2. Ідея твору «Ніч перед боєм»
А   заклик до єдності перед ворожою небезпекою
Б   незнищенність українського народу, віра в його духовну силу
В   засудження братовбивства
Г   возвеличення героїзму, мужності, патріотизму українців під час Великої   
   Вітчизняної війни
3. Усі записані персонажі з твору «Ніч перед боєм» у рядку
А   Іван Дробот, Остап Мандрика, Соломія
Б   Платон Півторак, Борис Троянда, лейтенант Сокіл
В   дід Савка, Захар, Мирослава
Г   Петро Колодуб, Юлько Ващук, Славко Беркут
4. У цитаті «…про вас пишуть у всіх газетах як про людину безстрашну і невтомну, хоч ви на вид, пробачте, і маленькі…» схарактеризовано
А   Івана Дробота
Б   Платона Півторака
В   Бориса Троянду
Г   Петра Колодуба
5. Запитання командирові Колодубу про його внутрішній секрет ставить
А   Платон Півторак
Б   дід Савка
В   Іван Дробот
Г   Борис Троянда
6. Під час спогадів капітана Колодуба про перші дні Великої Вітчизняної війни бійців об’єднувало почуття
А   страху
Б   єдиної сімї
В   зацікавленості
Г   відчаю
7. До війни командир Колодуб був
А   садівником
Б   учителем
В   хліборобом
Г   трактористом
8. «Було йому літ сімдесят чи, може, й більше. Він був маленький, з підстриженою борідкою» - це  характеристика
А   діда Платона
Б   Бориса Троянди
В   Левка Півторака
Г   діда Савки
9. Відступом наших військових був розчарований
А   Платон Півторак
Б   Петро Колодуб
В   Іван Дробот
Г   Борис Троянда
10. Слова «Душа, хлопче, вона буває всяка. Одна глибока і бистра, як Дніпро, друга – як Десна, ось третя – як калюжа…» належать
А   дідові Савці
Б   Петрові Колодубу
В   дідові Платону
Г   Борисові Троянді
11. Полковник Левко Півторак знищив чимало танкеток
А   на Кохин-Голі
Б   біля Дніпра
В   коло Десни
Г   неподалік від Києва
12. Думку «Чим же далі ви тікаєте, тим більше крові проллється! Та не тільки вашої, солдатської, а й материнської, й дитячої крові» висловив
А   лейтенант Сокіл
Б   дід Платон
В   Іван Дробот
Г   дід Савка
13. У цитаті «А воїну треба напитися зараз кріпкої …» пропущено слова
А   ненависті до ворога та презирства до смерті
Б   підсоленої води
В   скорботи й жалю
Г   справедливості та жорстокості
14. Дід Платон і дід Савка переправляли військових через річку
А   Прут
Б   Дунай
В   Десну
Г   Дніпро
15. «Викресав з мого (Петра Колодуба) серця огонь уночі…»
А   дід Платон
Б   дід Савка
В   Іван Дробот
Г   лейтенант Сокіл
16. Після війни капітан Колодуб мріяв поклонитися в ноги за науку
А   дідові Савці
Б   Борисові Троянді
В   своїм землякам
Г   дідові Платону
17. Платон Півторак і дід Савка загинули,
А   перевернувши човен із фашистами
Б   потрапивши під ворожі кулі
В   захищаючи своїх онуків
Г   перевозячи зброю для наших військових
18. Іван Дробот – це
А   онук діда Платона
Б   далекий родич Платона Півторака
В   онук діда Савки
Г   племінник діда Савки
19. Установіть відповідність між персонажем і його реплікою
1   Платон Півторак
А   «Я, діду, ненавиджу фашизм усією душею».
2   Борис Троянда
Б   «… а от побачили б ви танкетки!»
3   лейтенант Сокіл
В   «Коли б оце Левко зі своїм полком та був тут, той би не одпустив, ні».
4   капітан Колодуб 
Г   «Простіть нас, що не доглянули вашу старість».

Д   «Де ваш не бойовий, а так би мовити, внутрішній секрет?»
20. Установіть відповідність між героєм і цитатою про нього
1   Демид
А   «Я, хлопці, у бою сторукий, помножений стократ на гнів і ненависть».
2   Платон Півторак
Б   «Його огнем печи, на шматки ріж, ну не одступить».
3   Петро Колодуб
В   «… молодий танкіст з надзвичайно приємним і скромним лицем».
4   Іван Дробот
Г   «Спасибі йому, … що викресав з мого серця огонь уночі…»

Д   «Був би він сильно схожий на святого Миколу-угодника, коли б величезна стара кепка не лежала у нього на ушах…»
21. Установіть відповідність між персонажем і його вчинком
1   Овчаренко
А   Розбив танкетки.
2   командир Колодуб
Б   Гребонув з онуком опачинами.
3   дід Платон
В   Ітиме до першого бою.
4   дід Савка
Г   Поведе солдатів у бій.

Д   Перевернув усю душу оповідачеві.
22. Установіть відповідність між початком цитати та її продовженням
1   «А ти прикуй себе од страху ланцюгом до кулемета…»

А   «… хотіли розстріляти, а потім був приказ негайно переправитися на другий берег».
2   «Чим же далі ви тікаєте, …»

Б   «… гойдався в небі вогненний знак прожектора».

3   «… як би не гули навколо мене ворожі вихори, …»

В   «… та й клади ворога мовчки до смерті».
4   «Довго вони били діда, що перевіз вас, …»

Г   «… тим більше крові проллється!»



Д   «… їм ніколи вже не затушить того вогню, що викресав з мене колись у човні дід Платон…»


Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту або Viber


3. Складіть план до твору  Олександра Довженка «Ніч перед боєм»
Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту або Viber

5 коментарів: