Українська мова 7 клас 


Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання , надсилай на один із сервісів:
 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта elenakarpenko1996@gmail.com
Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber



Термін виконання завдань 06.04.2020 – 24.04.2020






22.05.2020

Тема: Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі «Чим я люблю займатисяу вільний час»

         1.     Пригадай
Художній стиль – найбільший і найпотужніший стиль української мови. Найхарактерніша ознака художнього стилю - відтворення дійсності за допомогою образів із застосуванням художніх засобів (епітетів, порівнянь, метафор, тощо)
Розповідьповідомлення про певні події, що відбуваються в часі. Загальна структура розповіді така: початок, розвиток та кінець події. Розповідь має такі різновиди: повідомлення, оповідання, відповідь, найменування, перелік, оголошення. До розповіді ставлять питання що відбувалося?
Роздум – це висловлення, в ході якого необхідно передати свою думку (погодження або заперечення заданої проблеми)

Будова
1.Теза
2. Аргументи (2-3)
3. Приклад з художньої літератури або іншого виду мистецтва
4. Приклад з історії, суспільно- політичного чи власного життя
5. Висновок
Теза  — багатозначний термін, що коротко й чітко формулює основну ідею чого-небудь або провідне завдання, що стоїть перед кимось. Коротко сформульовані основні положення доповіді, лекціїстатті тощо. (З Вікіпедії)
Аргументи - судження за допомогою якого в процесі логічного доведення встановлюється істинність тези. (З Вікіпедії)

         2.     Порядок роботи над твором
1.     Обдумай тему твору. 
2.     Сформулюй тезу (правило) 
3.     Наведи приклади.
4.     Склади висновок

3   3   .       Скористайся «Словничком»
Я так думаю, тому що; бо; саме тому; на приклад; ось чому; ось, як; по – перше; отже; таким чином; я вважаю; мені здається; на мою думку.

4.     Напиши твір на чернетку, 

перевір: чи твоя розповідь послідовна та без помилок, перепиши в зошит    
Твір сфотографуй і надішли вчителю в особисті повідомлення)


20.05.2020
Контрольний переказ

  • Прочитай уважно переказ у підручнику на сторінці 245, вправа 648
  • Склади план до переказу
  • Напишу переказ тексту.
  •  Переказ сфотографуй і надішли вчителю в особисті повідомлення)



20.05.2020

Контрольна робота 

Прийменник. Сполучник. Частка. Вигу

Тест

Варіант І

І рівень
        Ø  З-поміж варіантів відповідей оберіть один правильний. 
       1.   Прийменник у потрібно вжити в рядку:
А мікротеми ... тексті
Б розвиток науки ... Україні
В роль української мови ... світі
Г винаходи ... історії людства
          2.       Похідний прийменник потрібно пи­сати окремо в рядку:
А розташований по/серед села
Б по/між молодих берізок
В бігти на/зустріч вітру
Г гуляння під/час свята
          3.        Помилково вжито прийменник у словосполученні рядка:
А різьба по дереву
Б товариш по школі
В зошит по біології
Г звернутися по допомогу
       4.       До сурядних належать усі сполуч­ники рядка:
А але, також, коли, тому що
Б або, чи, однак, не то... не то
В хоча, та, поки, нібито
Г проте, що, зате, щоб
        5 .       Окремо потрібно писати всі сполуч­ники рядка:
А коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би
Б для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що      
     В у/зв'язку/з/тим/що, за/те, ніби/то, так/що
     Г з/того/часу/як, не/мов, про/те, як/що
       6.    Допущено помилку в написанні частки зі словом у рядку:
А дехто таки стояв
Б отакий то розумний
В підійди-но ближче
Г було б добре відпочити
        7.        Частку ні потрібно писати разом в усіх словах рядка:
А ні/хто, ні/в/якому, ні/від/чого
Б ні/який, ні/скільки, ні/кого
В ні/чого, ні/в/що, ні/до/чого
Г ні/де, ні/з/кого, ні/з/ким
      8.       Частку не потрібно писати разом у реченні:
        А Жодна думка не/видалась йому до­ладною.
Б Нічого нам не/залишається, як оборо­нятися.
В До весни вже не/далеко.
Г Зорі поки що не/вкрили цілого неба (З тв. А. Чайковського).
      Ø  Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
Тієї ночі на Січі мало хто спав. Цілу ніч гомоніло, (1)начебто при пожежі. А другого дня, як тільки стало на світ, хлопці сиділи вже рядком на січових валах і придивлялися, як козаки перевозили (2)за ріку коней, вози з припасами на великих чайках.
– Чи ти (3)вже бачив коли таке? – питав Івась Андрія.
– (4)Ой, чи раз! Звідсіля (5)й більше війська виходило (А. Чайковський).
9.     З'ясуйте, якими частинами мови ви­ражені слова, позначені цифрами:
А прийменник
Б сполучник
В частка
Г вигук
10. У першому реченні тексту при­йменник на вжито з іменником у формі:
А родового відмінка
Б давального відмінка
В знахідного відмінка
Г місцевого відмінка
11. Виділений у тексті сполучник під­рядності належить до:
А часових сполучників
Б причинових сполучників
В порівняльних сполучників
Г умовних сполучників
    12. Усі прийменники пишуться через дефіс у рядку:
А (з)під, (по)серед, (по)між, (по)під;
Б (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за;
В (з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід;
Г (до)вкола, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля.

ІІ рівень

7. Зніміть риску, запишіть правильно: із/за, з/поміж, за/для, з/посеред, з/метою, в/продовж, по/біля.
 8. Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники: що, аби, як, ніби, та, а, і, або, якщо, щоб, але, чи, хоч, коли, проте, ані.
9. Виписати словотворчі частки: ще, ото, бо, не, лише, таки, ані, осьде, де, аби, еге, нехай, ні.
 10 Складіть речення, використовуючи звуконаслідувальні слова.
11. Складіть речення, використовуючи заперечну частку.
 12. Спишіть речення, поставте розділові знаки, випишіть службові частини мови, назвіть їх.
Василько підвівся, обтріпуючись із лісу, підбіг до саней.




19.05.2020

Тема: Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням

Дефіс  і вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.


1.    Прослухай уважно пояснення  https://www.youtube.com/watch?v=KDH_meUOpGY



2.     Опрацюй матеріал підручника § 75

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею






Групи вигуків за значенням.










4. Виконай за підручником вправи 660, 666





Тема: Написання часток  -бо, -но, -то, -от,  -таки

    1.    Прослухай уважно пояснення  https://www.youtube.com/watch?v=I55r4EpgvRs




2.     Опрацюй матеріал підручника § 72

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею



4. Виконай за підручником вправи 623(2), 625  § 72



15.05.2020

Тема: Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків. 


1.    Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=jhzJ1oDS9CA&feature=emb_logo









 2.     Вивчи  матеріал за таблицею 







4. Напиши 5 речень з часткою формотворчою та словотворчою. 
   



Тема: Правопис часток не ні з різними частинами мови.


1.    Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=CKA7MXEPSYU&t=356s



2.     Опрацюй матеріал підручника § 72 ст 248-249

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею






4. Виконай за підручником вправи 630, 634(2)  § 72 ст 249-250



12.05.2020

Тема: Частка як службова частина мови. Обговорення ролі частки у мовленні.

1.    Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=atTB4rXeOC8




2.     Опрацюй матеріал підручника § 69

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею



4. Виконай за підручником вправи 611, 617(1)  § 69




08.05.2020 


Тема:  Контрольний диктант

У робочий зошит записуємо

 Диктант

 Криниця

1.    Перейти на диктант за посиланням 

  2. Напиши текст під дитковку.



3.  Після написання диктанту, сфотографуй роботу та відправ на вказану адресу.

Якщо виникли питання, звертайся за допомогою  Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта elenakarpenko1996@gmail.com




06.05.2020

Тема: Використання сполучників у простому й складному реченнях: сполучники  сурядності й підрядності.


1.    Прослухай уважно пояснення  https://www.youtube.com/watch?v=MM5ssOue3nE



 2.     Опрацюй матеріал підручника § 67

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею





4. Виконай за підручником вправи 584, 587  § 67




                           Тема: Написання сполучників разом і окремо

1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=TJKG6nmCuGE



 2.     Опрацюй матеріал підручника § 68

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею



4. Виконай за підручником вправи 595, 598  § 68






05.05.2020

Тема: Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.

1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=67qj9nwARgQ





 2.     Опрацюй матеріал підручника § 65

 3.     Вивчи  матеріал за таблицею







4. Виконай за підручником вправи 575, 577  § 65



28.04.2020

Тема: Прийменниково - іменникові конструкції в ролі членів речення.

1.     Прослухай уважно пояснення  https://www.youtube.com/watch?v=jTWzH-DRLL8




 2. Виконуємо практичні вправи

  • Вибірково-розподільний диктант

Записати прийменники у три колонки: а) разом; б) через дефіс; в) окремо.
По/між, із/за, з/заду, на/в/круги, на/зустріч, з/по/серед, подібно/до, близько/від, на/чолі, із/за, по/серед, з/по/між, у/супереч, відповідно/до, за/винятком, з/під, по/близу, на/в/коло, за/для, із/над, на/перед, незалежно/від, з/поза, згідно/з.

  • Дослідження-відновлення
Відновіть і запишіть фразеологізми, вставивши з довідки по¬трібні за змістом похідні прийменники. Поясніть їх правопис. Усно поясніть значення відновлених фразеологізмів. З двома на вибір складіть речення.
Забігати… батька в пекло;… батога; бере… плечей; мороз… плечей бере; мороз… плечима бігає; мішком… рогу вдарено; вибивати ґрунт … ніг; видерти … землі; мов лихоманка так … плечей і візьме; язик … вухами мотається; ставати… дороги; не сходити… очей; … чужим тином.
Довідка: із/за, по/перед, по/за, по/під, по/перек, з/за, з/під, з/перед.


  • Списати речення, розкриваючи дужки. Знайти омонімічні прийменники і префікси, пояснити, як їх розрізняти.
1) (На)дворі була ще весна, і висока трава (в, у)степу була вже готова під косу. (І. Нечуй-Левицький) 2) (При)поясі у вершників були шаблі, а в руках луки (із)стрілами. (77. Панч) 3) Хати без дахів (с)купчені, (при)ліплені одна(до)одної, одна (над)другою. (М. Коцюбинський)





                                                          24.04.2020

Тема: Синонімічні й антомнімічні прийменники.

1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=095auA-NWtQ




   2.     Вивчи  матеріал за таблицею






 3.  Виконай практичні вправи.












22.04.2020

Тема: Непохідні й похідні прийменники.

1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=Z00tiPyT1to



 2.     Опрацюй матеріал за теблицею.




Виконуємо практичні вправи

-         1.    Визначте рядок, у якому всі прийменники непохідні:
1)    Без, між, серед, біля, вздовж;
2)    Через, під, до, над, на, за;
3)    Для, з, поміж, згідно з, посеред;
4)    При, під, протягом, з-за, обабіч.

2. Запишіть словосполучення, підкресліть лише словосполучення з прийменниками. 

Стоїмо коло тину; коло звужується; працював протягом канікул; боротися з протягом; навколо школи сад; оглянься навколо; пливи упоперек річки; покреслено впоперек; вийшли на зустріч; йдемо назустріч святу.


     Тема: Написання похідних прийменників разом, окремо, та через дефіс.

1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c




 2.     Опрацюй матеріал підручника § 63

  3.     Вивчи  матеріал за таблицею



4. Виконай за підручником вправи 551, 555  § 63





21.04.2020

Вивчаємо:  Прийменник

          Прийменник як службова частина мови.  Прийменникяк засіб

звязку слів у словосполученні.Види прийменників за будовою.


1.     Прослухай уважно пояснення https://www.youtube.com/watch?v=XK5A-uBUIuc






2.     Вивчи правила за підручником §61

 3.     Виконай за підручником вправи 539, 545

 4.    Розглянь схему



 5.     Переглянь казку. Це цікаво!     https://www.youtube.com/watch?v=AKnNYYaFpZM








14.04.2020

Тема: Портретний нарис у публіцистичному стилі.


1.  Для початку пригадаймо, що знаємо  про публіцистичний  стиль.
Слово публіцистичний походить відлатинського слова, щоозначає "суспільний, державний". Спільнокореневимизі словом публіцистичний є слово публіцистика (суспільно-політичналітература на сучасні, актуальні теми).
Етимологічновсіці слова спорідненізі словом публіка, щомає два значення:
1) відвідувачі, слухачі, глядачі;
2) народ, люди.
Мета публіцистичного стилю - інформувати, передавати суспільно значущу інформацію з одночасним впливом на читача, слухача, переконуванням їх у чомусь, уселяти їм певні ідеї, погляди, спонукати до відповідних вчинків та дій.
Сфера використання публіцистичного стилю мовлення - суспільно-економічні, культурні, політичні відносини.
Жанри публіцистики - стаття в журналі, газеті, нарис, фельєтон, інтерв'ю, репортаж, виступ на радіо, зборах, телебаченні, промова, доповідь.
Для публіцистичного стилю мовлення притаманні логічність, емоційність, образність, оцінність (спонукальність), а також відповідні мовні засоби. У текстах широко вживається суспільно-політична лексика, різноманітні види синтаксичних конструкцій.
Публіцистичний текст будується як науковеміркування: порушується важлива суспільна проблема, аналізуються й оцінюються можливі шляхи її вирішення, формулюються узагальнення й висновки, матеріал розміщується у строгій логічній послідовності, використовується загально наукова термінологія. Це дещо наближає його до наукового стилю.
Публіцистичні виступи відзначаються вірогідністю, точністю фактів, строгою обґрунтованістю, конкретністю, що споріднює його з науковим стилем мовлення. Зіншого боку, для публіцистичної промови характерні пристрасність, спонукальність. Найважливіша вимога, що ставиться перед публіцистикою, - загальнодоступність: вона розрахована на широкуаудиторію і має бути доступною для всіх.

2.   Портретний нарис – це художній аналіз особистості, побудований на дослідженні різних її сторін: моральної, інтелектуальної, творчої і т. ін. У процесі виявлення рис вдачі героя нарису увагу нарисовця привертають передовсім біографічні факти та випадки з життя, які ці риси увиразнюють.
У тексті портретного нарису можуть поєднуватися всі типи мовлення. В основу має бути покладено розповідь про людину: її долю, обставини колишнього й сьогоднішнього життя.
Обовязковим є її словесний портрет (або його елементи). Зазвичай у нарисі поєднано ознаки художнього та публіцистичного стилів, отже, портрет цілком може бути складений у художньому стилі.
Портрет у нарисі – лише засіб розкриття внутрішнього світу людини.
Мета нарису - виявити цінності героя, показати смисл його життя. На конкретних життєвих прикладах потрібно показати ті особливості характеру, які допомагають героєві цієї мети досягти. Необхідно виділити найбільш значущу, стрижневу рису вдачі героя нарису, виразно й емоційно про неї розповісти. Потрібно викликати до героя інтерес, змусити замислитися над його долею.

3.Робота з текстом

Прочитайте текст. Визначте тему та основну думку. З’ясуйте, чи належить текст до публіцистичного стилю, до жанру портретного нарису. Відповідь аргументуйте. Перекажіть текст.

НАТАЛІЯ МОСЕЙЧУК
Її горду, подібну до натягнутої струни поставу ми щодня бачимо на екранах наших телевізорів. Європейська жінка із суперсучасним іміджем, елегантно вбрана, з вишуканою зачіскою та бездоганним мейк-апом. Упевнено й рвучко крокує вона назустріч глядачеві. Це ведуча «Телевізійної служби новин» на каналі «1+1» Наталія Мосейчук.
Людина публічна й авторитетна, така собі «залізна леді» телебачення, Наталія ні з ким не спілкується на «ти» - не «тикає» нікому: ні колегам, ні приятелям, ні давнім знайомим. Це засвідчують і колеги-телевізійники, і ті, хто її близько знає.
Звернення на «ви» – з одного боку, знак поваги до співрозмовника, з другого, - «захист від дурнів». Навіть вкрай невихованого співбесідника воно змусить бути чемним.
Спілкування на «ви» дозволяє тримати дистанцію. Така собі система самозбереження в сучасному жорстокому мегаполісі.
Своє приватне життя Наталія не афішує«В ефірі я — публічна людина, все, що відбувається поза ефіром, — без коментарів. Моя робота — у кадрі», - пояснює вона.
Ходять чутки, що Наталія гарно співає, проте тільки для найближчих – для тих, кого любить.
Міцний внутрішній стрижень сформували в Наталії батьки. Тато – військовий, звично підтягнутий на службі й лагідний удома. Мати – вчителька, яка навчала й свою дочку, ось тільки в класі ніхто про їхні родинні звязки не знав. На уроках мама її просто не помічала, ретельно навчаючи інших. «Не уявляю, як ти навчилася читати й писати?» – дивується мама сьогодні. Саме вона привчила Наталію всього досягати власною працею, і дочка їй за це вдячна.
Наталія Мосейчук має двох синів. Як кожна мати, мріє про щасливу для них долю, хоч розуміє, що колись вони обовязково наступлять на свої граблі. Де зможе, там підстелить їм соломки. Де не зможесподівається на Бога. Синів привчає сподіватися лише на себе і всього досягати власною працею.
Щодо цього вони мають чудовий приклад. Європейська селф-мейд вумен1 Наталія Мосейчук – типова українська жінка, яка віддано любить свою сім’ю, усього досягає працею і одержує від цього насолоду.

4.  Бесіда за змістом тексту
Про які сфери життя героїні розказано в нарисі?
Чому саме ці сфери висвітлює автор?
Що становить стрижень характеру героїні? Хто такий стрижень виплекав?
Чи можна вважати героїню нарису успішною людиною? У чому вбачає її успіх автор?
Яке ставлення до героїні нарису формує в читача текст?
Які типи мовлення поєднано в тексті? Яка роль портрета в нарисі?

5. Опрацювання схеми «Портретний нарис у публіцистичному стилі».

1. Почніть портретний нарис з пошуку героя.
2. Зберіть інформацію про людину. Гармоній нопоєднайте документальне та художнє.
3. Складіть попередній план портретного нарису. Композиція нарису складається із зав’язки, розвитку дії, кульмінації і розв’язки.
4. Визначте структуру нарису. Ви можете викладати інформацію як у хронологічному порядку (він був, потім зробив, потім став), так і у зворотному (зараз він займається, але був час, коли ця людина…..).

6Написання портретного нарису свого кумира у публіцистичному стилі.

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)







Продовжуємо вивчати "Прислівник"


07.04.2020

Тема:   И та і в кінці прислівників 

Опрацьовуємо теоретичні відомості


             Опрацюй матеріал  підручника, § 59. Основні визначення завчи напам’ять. 


  Таблиця, яка допоможе тобі узагальнити теоретичний матеріал


И та і в кінці прислівників

              
               Засвоюємо практично



Виконай в робочий зошит завдання з презентації (слайд 7,слайд 9,
 слайд 10  слайд 12, )

(сфотографуй виконану роботу і надішли фото на вказану адресу)


  ІІ. Виконай у робочий зошит вправи з підручника

Вправа 513
Вправа 514

(сфотографуй виконану роботу і надішли фото на вказану адресу)


 ІІІ.  Виконай тестові завдання


 (Сфотографуй відповідь та надішли фото на зазначену адресу)

 1.     Усі слова є прислівниками у рядку:
а) впевнено, прекрасно, котрийсь;
б) ліньки, попередньо, використано;
в) пошепки, інколи, сам на сам.

     2.     Прислівник – це..
а) незмінна  особлива форма дієслова;
б) самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета;
в) незмінна самостійна частина мови.

      3.     Прислівники поділяються на такі розряди:
а) якісні, відносні, присвійні;
б) якісно-означальні, обставинні;
в) похідні та непохідні.

       4.     Прислівник напам’ять належить до розряду:
а) способу дії;
б) місця;
в) причини.

      5.     Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:
а) віч-на-віч;
б) сам-на-сам;
в) вгорі.

      6.     Прислівник мимоволі утворено способом:
а) префіксально-суфіксальним;
б) основоскладання;
в) безафіксним.

     7. Прислівник виражає:
      а) ознаку предмета за дією;
      б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі;
      в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.

        8.     За допомогою слів значно, багато, куди, ще, трохи утворюється:
      а) проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників;
      б) проста форма вищого ступеня порівняння прислівників;
      в) складена форма вищого ступеня порівняння прислівників.

    9.     Виділене слово є прислівником у реченні:
          а) Старому та хворому годи завше, як малому.
          б) Мені стало якось ніяково.
          в)  Він говорив, не поспішаючи нікуди.

    10.       Усі прислівники кількісно-означальні в рядку:
          а) мало, надвоє, тричі, занадто;
          б) трохи, поодинці, до речі, додому ;
          в) дуже, один в один, на жаль, як-не-як.

     11.      Усі прислівники місця в рядку:
  а) зухвало, зліва, назустріч, карколомно;
         б)
 мізерно, ліворуч, наприкінці, туманно; 
         в)
 уві сні, внизу, віддалік, високо.

     12. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.
         а) ніжно, ясно;
         б) довго, вузько;
         в) чітко, весело.


(сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)




08.04.2020

Тема: Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.


Опрацьовуємо теоретичні відомості

             Опрацюй матеріал  підручника, § 53-54. Основні визначення завчи напам’ять. 

  Таблиця, яка допоможе тобі узагальнити теоретичний матеріал.







1        І.  Уважно переглянь відео за посиланням

          https://www.youtube.com/watch?v=ij3CQJuTR-s

Засвоюємо практично

     ІІ. Виконай у робочий зошит вправи з підручника

Вправа 436
Вправа 439
Вправа 451

(сфотографуй виконану роботу і надішли фото на вказану адресу)





10.04.2020




Тема:    Написання прислівникових словосполучень типу :

 раз у раз, з дня на день.


Опрацьовуємо теоретичні відомості

Усвідомлення теоретичного матеріалу.

Написання прислівникових словосполучень.
1.Складні прислівники, утворені за допомогою прийменника по від порядкових числівників: по-пе́рше, по-дру́ге, по-тре́тє й т. д.

2.Неозначені складні прислівники з часткамибудь-, -будь, -небудь, казна-, -то, хтозна-: аби́-то, бу́дь-де, бу́дь-коли, бу́дь-куди, де-не́будь, де́сь-то, ка́зна-де, ка́зна-коли, коли́-будь, коли-не́будь, куди́-будь, куди-не́будь, та́к-то, хто́зна-як, як-не́будь.

3.Складні прислівники, утворені з двох прислівників: вряди́-годи́, десь-і́нде, десь-і́нколи, сяк-та́к та ін.

4.Складні прислівники, утворені повторенням слова або основи без службових слів або зі службовими словами між ними: будь-що-бу́дь, віч-на́-віч,всього́-на́-всього, дале́ко-дале́ко, де-не-де́, коли́-не-коли́, ле́две-ле́две, ось-о́сь, пліч-о́-пліч, хоч-не-хо́ч, як-не-я́к.

5.Словосполуки, що мають значення прислівників і складаються з двох іменників (зрідка — числівників) та одного або двох прийменників:
від ранку до вечора, день у день, з боку на бік, з дня на день, один в один, раз у раз, рік у рік, час від часу.

6. Складні прислівники, утворені сполученням прийменника з прислівником:
віднині, відтепер, донині, дотепер, забагато, задовго, занадто, набагато, навічно, надалі, надовго, назавжди, назовсім, наскрізь, насправді, невтямки, негаразд, отак, отам, отут, підтюпцем, повсюди, подекуди, позавчора, позаторік, потроху, утричі, якнайкраще.

7. Складні прислівники, утворені сполученням часток аби-, ані-, де-, чи-, що-, як- із будь-якою частиною мови:

абикуди, абияк, аніскільки, анітелень, анітрохи, анічичирк, аніяк; дедалі, деінде, деколи, декуди; чимало; щовечора, щогодини, щодалі, щоденно, щодня, щодуху, щомісяця, щомога, щонайбільше, щонайдовше, щонайдужче, щонайкраще, щонайменше, щонайширше й т. д., щоночі, щоправда, щораз, щоразу, щороку, щосили, щохвилини (але: дарма що, поки що, тільки що, хіба що, чи що); якомога, якось і якось (з різними значеннями), якраз, якнайбільше, якнайдужче, якнайдовше й под.

Засвоюємо практично

ІВиконай у робочий зошит вправи


  • .Розподільний диктант

1) разом, 2) через дефіс; 3) окремо.



(сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


  • Запишіть правильно прислівники, вилучаючи скісну риску. Назвіть орфограму.

День/у/день, раз/по/раз, ніч/крізь/ніч, раз/від/разу, раз/за/разом, день/ при/дні, від/ранку/до/вечора, з/боку/на/бік, з/дня/на/день, з/роду/в/рід, з/кінця/в/кінець, один/по/одному, один/за/одним.

(сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)



  • Лінгвістична гра «Знайди прислівник
Переписати підкреслити прислівники.


Академік-фізик, по-сусідськи, альфа-промені, бозна-як, буро-зелені, будь-як, давним-давно, п’ять-шість, десь-колись, білий-білий, ходив-ходив, часто-густо, де-небудь, великий-превеликий, англо-український, де-небудь, якось-то, міні-футбол, по-твоєму.

(сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)

















Термін виконання завдань 12.03.2020 – 03.04.2020


ВИВЧАЄМО ПРИСЛІВНИК

Опрацьовуємо теоретичні відомості

1   .     Уважно переглянь відео за посиланням


2   .     Опрацюй матеріал  підручника, § 48-60. Основні визначення завчи напам’ять 

3  .     Таблиця, яка допоможе тобі узагальнити теоретичний матеріал


       2)  Уважно переглянь відео за посиланням












  


       Окремо пишуться прислівникові сполучення
У яких іменник зберігає своє лексичне значення і граматичну форму (без кінця, до речі, на зразок, через силу)
що складаються з двох іменнників і мають значення прислівників (день у день, час від часу, з дня на день)

що складаються з прикметника та прийменника чи збірного прислівника (в основному, в цілому, по двоє)



Засвоюємо практично

І. Виконай у робочий зошит вправи з підручника 404, 407, 413, 414, 415, 427, 435, 442,452.
   
(сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


Виконай тестові завдання


 (Сфотографуй відповідь та надішли фото на зазначену адресу)

1. Прислівниками є всі слова рядка
А пліч-о-пліч, опівдні, дехто
Б нарешті, вранці, казна-що
В усередині, без кінця, чий-небудь
Г збоку, завглибшки, ніколи
Д ніхто, звечора, анітелень

2. Прислівниками є всі слова рядка
А зокола, безперестанку, тут
Б по-угорському, будь-щю, щосереди
В догори, навмисне, навіть
Г почасти, пізно, перебиваючи
Д хтозна-де, сотня, безтактно

3. Прислівник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Нестерпно бути мертвим за життя.
Б Ніде щиріше не співають, як на війні.
В Тут погідне сонце, а десь за горами вітер.
Г Ліс ще дрімає в передранішній тиші.
Д Глянь кругом себе — рай найкращий.

4. Прислівник є в кожному реченні, ОКРІМ
А І ось тихо розгортаються кущі.
Б Десь бриніла притишена пісня.
В Було нам добре, і було нам зле.
Г Обабіч шляху зеленіє озимина.
Д Часом блимне вогонь і зникне.

5. Прислівник виконує роль присудка в реченні
А Блідий ранок несміливо зазирнув у вікна.
Б Назустріч дівчині йшов велично лось.
В Сонце прокинулось пізно і зависло над лісом.
Г Маковейчику на серці просторо і легко.
Д Швидше і швидше котилися морські хвилі.

6. Прислівник виконує роль означення в реченні
А Дорога праворуч губилася в малиннику.
Б Допізна того вечора жевріло вогнище.
В Опівночі айстри в саду розцвіли.
Г Дорошенко випростався на траві горілиць.
Д Стрункі дерева стояли обіруч голі.

7. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А швидко — швидше
Б холодно — холодніше
В погано — поганіше
Г добре — краще
Д низько — нижче

8. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А часто — частіше
Б тихо — тихіше
В близько — близькіше
Г дорого — дорожче
Д яскраво — яскравіше

9. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в рядку
А сильно — сильніше
Б чисто — чистіше
В високо — вижче
Г мало — менше
Д солодко — солодше

10. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника
А багато — більше — найбагато
Б тяжко — тяжіше — найтяжіше
В товсто — товсше — найтовсше
Г струнко — стрункіше — найстрункішіше
Д глибоко — глибше — найглибше

11. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника
А зручно — більш зручно — найбільш зручніше
Б гаряче — більш гарячіше — найбільш гаряче
В довго — більш довго — більш найдовше
Г радісно — більш радісно — найбільш радісно
Д доволі — більш доволі — найбільш доволі

12. Літеру і треба писати на місці всіх пропусків у варіанті
А поноч.., дореч.., утрич..
Б заввишк.., заоч.., опівноч..
В укуп.., напівдороз… навік..
Г по-вовч.., навєсн.., удвіч..
Д у віч.., сьогодн.., безвіст..

13. Літеру и треба писати на місці всіх пропусків у варіанті
А по-ведмеж.., удвіч.., навтік..
Б навскок.., настільк.., нарад..
В докуп.., навкруг.., наспод..
Г нахильц.., інкол.., анітрох..
Д зовн.., мовчк.., по-китайськ..

14. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А по/польськн, на/вхрест, по/тиху
Б до/щенту, на/весні, в/основному
В з/висока, на/вшпиньки, уві/сні
Г на/гору, з/середини, по/іншому
Д за/панібрата, не/сказанно, у/день

15. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А ні/коли, на/впроти. з/вечора
Б на/рівні, під/ряд, віч/на/віч
В на/переваги, на/взнак, раз/у/раз
Г куди/небудь, з/ненацька, за/раз
Д без/упину, зо/зла, зі/споду

16. Разом треба писати прислівник у реченні
А Що/вечора дівчинонька в садочок виходить.
Б І блідий місяць на ту пору із хмари де/де визирав.
В У неділю вранці/рано поле вкрилося туманом.
Г Без ворогів можна в світі як/небудь прожити.
Д Один собі навік/віку в снігу заночую.

17. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А чим/далі, на/швидку/руч, спід/лоба
Б без/кінця/краю, поза/вчора, до/схочу
В до/гори, до/вподоби, попід/тинню
Г ані/трохи, без/упину, спокон/віку
Д над/вечір, на/світанку, на/четверо

18. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А на/шастя, на/виворіт, у/переміш
Б по/перше, від/давна, на/впростець
В з/висока, за/молоду, без/перестанно
Г в/цілому, на/пам’ять, по/всяк/час
Д у/п’ятьох, на/завжди, по/дитячому
19. Разом треба писати всі прислівники у варіанті
А мимо/хідь, на/яву, будь/що/будь
Б по/друге, на/вшпиньки, до/ладу
В на/сам/перед, на/чисто, за/видна
Г до/пізна, куди/небудь, перед/усім
Д до/віку, коли/не/коли, в/середині
20. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А по/середині, по/київськи, по/третє
Б час/від/часу, коли/не/коли, як/не/як
В кінець/кінцем, вряди/годи, будь/де
Г сам/собою, повік/віки, такий/сякий
Д по/латині, по/дитячому, по/свійськи
21. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А хтозна/скільки, ані/звідки, коли/небудь
Б по/братськи, по/маленьку, пю/твоєму
В десь/інде, все/одно, видимо/невидимо
Г по/нашому, по/трохи, по/мисливськи
Д рано/вранці, сила/силенна, зроду/віку
22. Через дефіс треба писати всі прислівники у варіанті
А з діда/прадіда, будь/ласка, по/синівськи
Б день/у/день, мало/помалу, ледве/ледве
В хтозна/куди, тет/а/тет, з давніх/давен
Г раз/у/раз, десь/не/десь, давним/давно
Д як/не/як, сам/на/сам, всього/на/всього
23. Окремо треба писати всі прислівники у варіанті
А сама/самотою, на/жаль, в/обмін
Б під/силу, по/переду, по/правді
В до/побачення, що/тижня, по/суті
Г до/речі, повсяк/час, у/стократ
Д за/молоду, без/кінця, з/переляку
24. Окремо треба писати всі прислівники у варіанті
А поза/торік, з/розгону, до/смаку
Б по/черзі, по/можливості, в/міру
В на/сміх, при/вселюдно, під/час
Г як/слід, натще/серце, за/кордон
Д у/ночі, до/сих/пір, до/останку
25. Виділена сполука не є прислівником і її треба писати окремо в рядку
А На/четверо розкопана, розрита могила.
Б Вони в/двох хутенько піднялися на гору.
В Поїхали спочатку в/перше село, потім — далі.
Г У/перше ми зустрілися давно.
Д Горде місто раз одбилось, потім — в/друге.
26. Виділена сполука не є прислівником і їі треба писати окремо в рядку
А З/верху гори відкривається чудовий краєвид.
Б Удосвіта дві хмароньки зустрілися в/горі.
В Осінь — це життя, що гомонить по/своєму.
Г На/дворі повітря було особливо чисте, бадьоре.
Д На селі навіть у/ночі не замовкай дівочий спів.
27. Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку
А подарувати на/пам’ять фото; покладатися на/пам’ять
Б брати на себе за/багато, навчитися за/багато років
В повертатися з роботи до/дому; підійти до/дому батька
Г повторювати вірш в/голос; заслухатися в/голос Олени
Д попередити в/останнє; домовитися в/останнє побачення
28. Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку
А повернути в/бік; їхати в/бік Донецька
Б працював у/день; подарував у/день народження
В зал на/багато читачів; збільшити на/багато місць
Г їхати по/новому мосту; почати жити по/новому
Д знаходити в/купі піску; зростати в/купі
29. Правильно позначено наголошені голосні в прислівниках рядка
А високо, насамперед, заново
Б замолоду, злегка, зопалу
В позаочі, ліворуч, звисока
Г спроста, зовсім, нарівно
Д навзнак, надворі, заодно
30. Установіть відповідність.

Прислівник
Тлумачення
1 власноруч
А комфортно
2 поруч
Б близько
3 зручно
В самостійно
4 нашвидкуруч
Г поспіхом
Д незалежно
















Складання анотацій на книжку з використанням прислівників


  Уважно переглянь відео за посиланням
       
В підручнику Н.Б. Голуб п 71 ст. 243

Виконати вправу письмово  619, 621





















Немає коментарів:

Дописати коментар