Термін виконання завдань 28.09.2020 – 09.10.2020
30.09.2020
Тема: РМ№2 Конспект прочитаного науково - навчального тексту; тематичні виписки
І Переглянь уважно відео . Перейди за посиланням Відео
ІІ Розгляньте таблицю.
Словникова робота.
Запиши в зошит визначення: конспект, конспектування, тематичні виписки.
Конспект – це стислий письмовий виклад змісту прочитаного чи
прослуханого тексту. Конспект дає змогу його автору одразу чи через деякий час
швидко відновити в пам’яті зміст тексту. Для конспекту характерна змістова,
смислова і структурна цілісність.
Конспектування – важлива форма запам’ятовування потрібної інформації,
яку ми сприймаємо, читаючи текст або слухаючи його. Як різновид
конспектування використовують тематичні виписки
Тематичні виписки – це дослівно переказаний уривок тексту, що
стосується конкретної теми, з посиланням (прізвище, ініціали автора, назва
книги, видавництво, рік і місто видання, кількість сторінок).
Теза – багатозначний термін, що коротко й чітко формулює основну ідею
чого-небудь або провідне завдання, що стоїть перед кимось.
Тези – коротко сформульовані основні положення доповіді, лекції, статті
тощо.
Науково-навчальний підстиль - це мова навчання в усіх типах закладів
освіти та мережі просвітницьких установ, товариств. Реалізується в підручниках,
посібниках, лекціях, бесідах для доступного, логічного та образного викладу
наукової інформації. Не виключає використання образних засобів мови,
елементів емоційності.
План – найкоротший запис логічної структури тексту із зазначенням
опорних пунктів у розгортанні теми, переліком питань, на які в тексті дають
відповідь. Це своєрідний шлях через текст від факту до факту, від думки до
думки. У ньому обов’язково фіксуються усі структурні частини джерела: вступ,
основна частина, висновок.
Складний план тексту – це детальний план його змісту з виокремленням
вступу (зачину), основної частини і кінцівки (висновку).
Вивчення нового матеріалу.
Ми з’ясували, що конспект – це стислий письмовий виклад змісту
прочитаного чи прослуханого тексту.
Конспект є корисним тільки тоді, коли в ньому записано найбільш істотне,
основне. Конспектування розвиває розум, тренує пам'ять і сприяє закріпленню
знань.
Конспекти розрізняються мірою повноти і стислості.
Зручність користування конспектом залежить від чітко виділених абзаців,
застосованих у створюваному тексті позначок, підкреслень важливої думки.
У конспектах використовують різноманітні
позначки:
Правила конспектування прочитаного науковонавчального тексту передбачають:
- вдумливе прочитання тексту;
- визначення теми і головної думки висловлювання;
- складання плану;
- визначення тематичних речень;
- стислий запис змісту тексту;
- виділення в конспекті важливої інформації (підкреслення, позначки на
полях, виділення кольором тощо);
- точне відтворення чужих слів — цитування.
Розрізняють такі види конспектів:
Робота з текстом підручника. Сторінка 63-67
Прочитайте текст вправа 92
Визначте стиль мовлення, тему й головну думку
прочитаного тексту.
Виконайте завдання нижче під текстом на сторінці 67
1 Складіть і запишіть простий план тексту
2. Складіть конспект прочитаного.
30.09.2020
Тема: Граматична помилка та її умовне позначення . Редагування словосполучень, речень.
І Переглянь уважно відео . Перейди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=FBU8xnGodFk
ІІ Пеглянь уважно додатковий матеріал
Робота з новим
матеріалом
Мабуть, ви вже здогадалися, що помилки, які є в реченні називаються граматичними. Що ж таке граматична помилка?
Граматична помилка – порушення правил граматики:
неправильно
утворені слова; (синен,
батькин)
слово вжите не в
тій формі; (зелені листя)
неправильно
побудоване речення; (Бабуся
попросила мене принести
собі води.)
неправильно
побудоване словосполучення. (дякувати вас)
Граматична помилка
позначається літерою Г.
ІІІ Виконай завдання в зошит
1. Редагування речень
- В рядках, де ви бачите умовне позначення граматичної
помилки, знайдіть помилку і в зошит запишіть правильний варіант речення.
1. Здіймаючи
легеньку куряву, я біжу стрімголов стежкою.
2. Ми подякували учителя за екскурсію.
Г
3. Багато дізналися ми за твори українських
художників.
Г
4. Степ, струсивши з себе росу, горить рівним
жовто-зеленим вогнем.
5. Глянувши на мене, чайки раптом махнула крильми. Г
6. Товариш докоряв мене за загублений квиток.
Г
Скористайтесь підказкою: Подякувати
комусь.
Дізнатися про щось.
Докоряти комусь.
2. Диктант-завдання
Знайдіть неправильно побудовані речення, відредагуйте
їх.
1. Підійшовши до
класу, його очі широко розплющилися від здивування.
2 .Сидячи на березі, хлопчик читав книгу.
3. Прослухавши
лекцію про художників, нас повели на екскурсію в музей.
4. Повертаючись зі школи, дівчатка весело перемовлялись
IV Домашнє завдання
Виконати в зошит
- Прочитайте текст, знайдіть в ньому граматичні помилки, перепишіть текст, замінюючи граматичні помилки і
підкресліть їх олівцем.
Як хороше мандрувати влітку Україною! Проїжджаємо його шляхами і розкриваємо
перед себе все новий й новий обрії. Вони манять і кличе.
Тепла вітер лоскоче обличчям. І біжимо ви
до степових криниць попити холодну води, а в серці бринять пісня.
Немає коментарів:
Дописати коментар