Українська мова 8 клас

Українська мова 

Фото виконаних завдань, а також запитання, які виникають під час їх виконання , надсилай на один із сервісів:

 Viber (номер у щоденнику)
електронна пошта elenakarpenko1996@gmail.com

Спілкуємося  разом згідно з розкладом уроків у створеній групі у Viber


Термін виконання завдань 28.09.2020 – 09.10.2020



30.09.2020

Тема:  РМ№2 Конспект прочитаного науково - навчального тексту; тематичні  виписки

І Переглянь уважно відео . Перейди за посиланням    Відео




ІІ Розгляньте таблицю.


    Словникова робота.
Запиши в зошит визначення: конспект, конспектування, тематичні виписки.

     Конспект – це стислий письмовий виклад змісту прочитаного чи прослуханого тексту. Конспект дає змогу його автору одразу чи через деякий час швидко відновити в пам’яті зміст тексту. Для конспекту характерна змістова, смислова і структурна цілісність.
       Конспектування – важлива форма запам’ятовування потрібної інформації, яку ми сприймаємо, читаючи текст або слухаючи його. Як різновид конспектування використовують тематичні виписки
      Тематичні виписки – це дослівно переказаний уривок тексту, що стосується конкретної теми, з посиланням (прізвище, ініціали автора, назва книги, видавництво, рік і місто видання, кількість сторінок).
     Теза – багатозначний термін, що коротко й чітко формулює основну ідею чого-небудь або провідне завдання, що стоїть перед кимось.
    Тези – коротко сформульовані основні положення доповіді, лекції, статті тощо. 
     Науково-навчальний підстиль - це мова навчання в усіх типах закладів освіти та мережі просвітницьких установ, товариств. Реалізується в підручниках, посібниках, лекціях, бесідах для доступного, логічного та образного викладу наукової інформації. Не виключає використання образних засобів мови, елементів емоційності.
        План – найкоротший запис логічної структури тексту із зазначенням опорних пунктів у розгортанні теми, переліком питань, на які в тексті дають відповідь. Це своєрідний шлях через текст від факту до факту, від думки до думки. У ньому обов’язково фіксуються усі структурні частини джерела: вступ, основна частина, висновок. 
      Складний план тексту – це детальний план його змісту з виокремленням вступу (зачину), основної частини і кінцівки (висновку).

     Вивчення нового матеріалу. 

Ми з’ясували, що конспект – це стислий письмовий виклад змісту прочитаного чи прослуханого тексту. 
  Конспект є корисним тільки тоді, коли в ньому записано найбільш істотне, основне. Конспектування розвиває розум, тренує пам'ять і сприяє закріпленню знань. 
   Конспекти розрізняються мірою повноти і стислості. 
 Зручність користування конспектом залежить від чітко виділених абзаців, застосованих у створюваному тексті позначок, підкреслень важливої думки. 
  У конспектах використовують різноманітні позначки: 
  Правила конспектування прочитаного науковонавчального тексту передбачають: 
- вдумливе прочитання тексту;
 - визначення теми і головної думки висловлювання;
 - складання плану;
 - визначення тематичних речень; 
- стислий запис змісту тексту; 
- виділення в конспекті важливої інформації (підкреслення, позначки на полях, виділення кольором тощо);
 - точне відтворення чужих слів — цитування.
 Розрізняють такі види конспектів:



Робота з текстом підручника. Сторінка 63-67
Прочитайте текст вправа 92
    Визначте стиль мовлення, тему й головну думку прочитаного тексту.
Виконайте завдання нижче під текстом на сторінці 67 
    1 Складіть і запишіть простий  план тексту
    2. Складіть конспект прочитаного.





30.09.2020

Тема: Граматична помилка та її умовне позначення . Редагування словосполучень, речень.


І Переглянь уважно відео . Перейди за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=FBU8xnGodFk



ІІ Пеглянь уважно додатковий матеріал

 Робота з новим матеріалом

Мабуть, ви вже здогадалися, що помилки, які є в реченні називаються граматичними. Що ж таке граматична помилка?

Граматична помилка – порушення правил граматики:

 неправильно утворені слова;         (синен, батькин)

 слово вжите не в тій формі;             (зелені листя)

 неправильно побудоване речення;   (Бабуся попросила мене  принести собі води.)

 неправильно побудоване словосполучення.     (дякувати вас)

 Граматична помилка позначається літерою    Г.


ІІІ  Виконай завдання в зошит

  1. Редагування речень

- В рядках, де ви бачите умовне позначення граматичної помилки, знайдіть помилку і в зошит запишіть правильний варіант речення.

1. Здіймаючи легеньку куряву, я біжу стрімголов стежкою.

2. Ми подякували учителя за екскурсію.                                                            Г

3. Багато дізналися ми за твори українських художників.                                Г

4. Степ, струсивши з себе росу, горить рівним жовто-зеленим вогнем.

5. Глянувши на мене, чайки раптом махнула крильми.                                     Г

6. Товариш докоряв мене за загублений квиток.                                                Г

Скористайтесь підказкою:  Подякувати комусь.

                                                           Дізнатися про щось.

                                                           Докоряти комусь.

2.  Диктант-завдання

 Знайдіть неправильно побудовані речення, відредагуйте їх.

1. Підійшовши до класу, його очі широко розплющилися від здивування. 

2 .Сидячи на березі, хлопчик читав книгу.

3. Прослухавши лекцію про художників, нас повели на екскурсію в музей. 

4. Повертаючись зі школи, дівчатка весело перемовлялись


IV Домашнє завдання 

    Виконати в зошит

- Прочитайте текст, знайдіть в ньому  граматичні помилки, перепишіть текст, замінюючи граматичні помилки і підкресліть їх олівцем.

   Як хороше мандрувати  влітку Україною!  Проїжджаємо його шляхами і розкриваємо перед себе все новий й новий обрії. Вони манять і кличе. Тепла вітер лоскоче обличчям. І біжимо ви до степових криниць попити холодну води, а в серці бринять пісня.

 

  

Немає коментарів:

Дописати коментар